Prosim doporucte router s NAT a dialup

Jiri Novotny novotny at ics.muni.cz
Mon Jul 20 11:41:26 CEST 1998

> Za tutez sit tohle bohuzel rict nemuzu.
> Pocet HW poruch pripadne zhrouceni filesystemu PC routeru je rozhodne
> vyssi nez pocet HW poruch komercnich routeru. (Samozrejme beru v uvahu i
> pocet nasazenych routeru obojiho druhu).

Nevim jak jsi na to prisel, ja mam ty routery na starosti a za posledni
dva roky se mi nezhroutil ani jeden filesystem. Za tu dobu
jsme (na cca 50 PC) vymenovali jeden porouchany zdroj a jeden vadny motherboard,
u komercich routeru se meni zakladni desky o dost casteji ... .

Opakuji, ze routery nejsou postaveny na Linuxu, ale na BSD/OS, ktery
ma filesystem o mnoho stabilnejsi. Zkusenosti z provozu Linuxovych
routeru nemam, ale predpokladam, ze pri pouziti kvalitniho pocitace
a dobre udelane instalace to muze byt stejne dobre, jako routery
s BSD systemy.
Opakuji, ze pri PC routerech hodne zavisi na peclivosti pri jejich
stavbe (vyber hardware a instalace systemu). Kdyz jsem pred nejakou
dobou prebiral sit PC routeru, tak opravdu padaly velmi casto,
po instalaci novych verzi systemu se situace o mnoho zlepsila
a od te doby s nimi nejsou zadne velke problemy.

> zatim nefunguje a nedelam si iluze, ze pri jeho zavadeni se bude delat mene
> upgradu, nez u komercnich uzlu. Staci kdyz si pripomeneme, kolik to stalo
> casu a prace nez jsme nasli rozumne chodivou verzi gatedu.

Ano, a od te doby - je to dva roky, se na to nemuselo sahnout.
Ja netvrdim, ze PC routery se hodi na vse, ale pri zkusenostech
z jejich provozu mi vyplyva, ze na tom rozhodne nejsou tak spatne, jak
se snazi tvrdit dodavatele komercnich zarizeni.

				S pozdravem

						J. Novotny
						UVT MU