Vážený pane Peterko.
Rád bych Vás, jako člověka, který se seriózně zabývá hledáním rozumné míry používání Internetu jako reklamního média, požádal o kousek prostoru na Vašich WWW stránkách, abych zde mohl zveřejnit a hájit své stanovisko. Věřím totiž, že podobné stanovisko zastává nemalá část počítačové veřejnosti, zejména z řad komerčních uživatelů, kteří za své připojení platí komerčním poskytovatelům připojení nemalé peníze právě proto, aby mohli Internetu využívat pro komerční účely.
V polovině ledna 1998 jsem hromadně rozeslal nabídku zvící něco pod jeden kilobyte textu,
na adresy uživatelů Internetu z databáze, zakoupené ze Slovenska. Nabídka, kromě několika
úvodních řádek shrnujících její podstatu, obsahovala URL odkaz na WWW stránky, kde
jsou za naše peníze publikovány informace, které tuto nabídku konkretizují.
Při srovnání tohoto elektronického direct mailu s podobným direct mailem, prováděným
"klasickou" cestou, uspořím nejen naše lesy, své vlastní náklady a mnoho času, ale paradoxně
i náklady adresáta, jakkoli jsou v absolutní výši nízké. Počítejme: jednorázový odvoz popelnice
stojí dnes okolo třiceti korun (jak kde). Podle mého odhadu, a s direct mailem zkušenosti mám, postačí k naplnění popelnice řádově dvěstě rozbalených zásilek ve skladbě:obálka A5, list A4, odpovědní karta. Tedy: přijetí jedné papírové zásilky stojí příjemce cca 15 haléřů. Elektronický direct mail rozměrem 1 kB, tedy 1024x8=8kbitů, se při přenosové rychlosti 28,8 kb/s přenáší asi třetinu vteřiny. Dokonce i při nejdražším, meziměstském připojení adresáta za 6 korun za minutu, při běžném vybírání své schránky, stojí tedy přijetí elektronické zásilky asi tak 3 haléře.
Bojujme tedy nikoliv proti, ale PRO elektronickou formu direct mailu. Hledejme společně konstruktivní filosofii, jak ukončit ryze akademickou éru internetu, a dovolit Síti šetřit a vydělávat peníze nám všem, šetřit naše životní prostředí a možná i čas.
Toto je tedy, vážený pane Peterko, můj názor. Věřím, že k demokracii patří pluralita názorů a právo jedince, tedy i Vás a mne, mít každý svůj názor. Nechápu ten svůj jako dogma, chci jej rozvíjet, a vyzývám proto všechny, kteří se k němu chtějí věcně a konstruktivně vyjádřit, aby tak učinili.
A závěrem: pokud je mi známo, žádný zákon u nás elektronickou formu direct mailu nezakazuje, a myslím že většině z nás by se příčilo nechat si příznivci nějakého názoru ukládat povinnosti nad rámec platných zákonů. To zde již bylo a myslím, že by to v naší, pár let "staré" demokracii, nebylo dobrým precedensem.
Ukáže-li se tedy skutečně, že většina uživatelů Sítě si přeje elektronickou formu direct mailu za každou cenu zakázat, prosaďme na to v parlamentu zákon. Nezahlcujme síť "trestnými" zásilkami zvícími několika megabytů. Nenaléhejme na komerční poskytovatele připojení, aby jednostranně porušovali své smlouvy odpojováním svých zákazníků, a přicházeli tak o zdroje svých příjmů. Poškodí to nejen odesílatele nabídek, ale i tyto operátory a v konečném důsledku i samotný Internet a nás samotné. Toto je tedy můj názor.
S přáním všeho dobrého
Ing.Michal Rozkydálek, obchodní ředitel
KID spol. s r.o.
Slezská 535,
790 01 Jeseník
mailto:sale@kid.cz
http://www.kid.cz
|