E-mail a informace - největší lákadla Internetu
Internet má mnoho možností - vyhledávání informací, zábava, seznamování, propagace vlastní firmy, prezentace svých vlastních webových stránek apod. Co ale z těchto nejvíce využívaných služeb, které umožňuje Internet láká české firmy?
Je to elektronická pošta a možnost získávání velkého množství informací. Elektronická pošta je jasná, oproti původnímu dopisu zabere mnohem méně času - nikdo nemusí kupovat známky a obálky - je mnohem rychleji doručena, přečtena, je levnější a dočkáme se rychlejší odpovědi.
V metodě dotazování, kde mohla každá dotázaná firma označit více odpovědí, se zjistilo, že firmy se nejčastěji připojovaly na Internet díky existenci e-mailu - celých 78%. Možnost rychlého shánění informací různého druhu bylo označeno v 71 procentech.
Proč je ale největším lákadlem elektronická pošta? Když firma potřebuje něco rychle zařídit, tak stačí použít telefon, je to sice o něco dražší, ale odezva je okamžitá a jistá. Naproti tomu, u e-mailu je vám zcela jasně, že dopis přijde adresátovi během několika minut, vy už ale nevíte, kdy jej adresát bude číst a kdy vám na něj odpoví. Bývá ale slušnost odpovídat na e-maily během 12-24 hodin.
Pokud i přesto víte, že když elektronický dopis odešlete a víte, že jej bude adresát číst okamžitě, tak rozhodně vám na něj nemusí okamžitě odpovědět. Některé zprávy, obsažené v dopise, vyžadují delší čas na zpracování a z hodnocení důsledků a tak může odpověď přijít i během následujících 6 hodin, což je ale stále slušné, kdežto u telefonu získáte alespoň nějaké stanovisko, ale ne tak podrobné. Já osobně znám firmy, které na můj e-mail odpoví během půlhodiny, což je velmi, velmi dobré, ale prostě ten, kdo má pevnou linku si to může dovolit.
Celkem mě ale překvapil fakt, že informace jako dobrý důvod k zavedení Internetu do firmy
jsou až na druhém místě. Možná ale ve výhledu několika let informace určitě předeženou elektronickou poštu, ta stále letos zůstala na 78 procentech - jak bylo uvedeno výše, ale získávání informací jako důvod vyrostlo o sedm procent.
Možná i proto, jsou zpravodajské servery dnes nejnavštěvovanější, pokud ovšem pomineme některé vyhledávací služby a různá FTP místa plná "upraveného" software a hudby ve formátu MP3. Budoucnost je ale v informacích, hrozně by mě zajímalo, kdy nastane doba, kdy i u nás budou informace zveřejňovány v okamžiku, kdy se dostanou zodpovědným lidem do ruky. Dnes by to bylo ale zbytečné, Internet je v České Republice drahý, trochu se zlevní při zavedení tarifu Internet 99 a tak většina lidí se nepřipojuje více než dvakrát, nebo pětkrát denně - a to většinou jenom proto, aby se podívali, co mají za novou poštu. To se ale v budoucnu určitě změní...
Miroslav Kučera
Autor je šéfredaktorem serveru Interval.cz
|