Logo Intervalu.cz - návrat na úvodní stránku
Zveřejněno: 22.12.1998,5:57:17
Zpravodajství
Z domova
Ze světa
Počítače
Internet
Jiné servery dnes
Věda a technika
Styl
Kultura
Ostatní témata
TV program
Počasí
Archív článků
Napište nám
Tým serveru
Reklama u nás
Statistika přístupů
Vaše dopisy

Chcete vědět o nových článcích na serveru?

Interval.cz je především zpravodajským serverem o jehož obsah se v převážné míře pravidelně stará několik redaktorů, kteří se osobně nikdy nesetkali. Přináší na jedné straně krátké aktuální zprávy z domova a ze světa, komentáře událostí, a na druhé straně plnohodnotné články z mnoha oblastí jako je internet, počítače, věda a technika, kultura apod.
Původní myšlenka serveru Interval.cz byla pravidelně upozorňovat čtenáře na aktualizovaná místa na českém internetu a přinášet odkazy na zajímavé webové stránky. Dnes je server Interval.cz zpravodajským serverem, dosáhl konečně své dnešní podoby, ale najdete na něm i náznaky původní myšlenky - upozorňovat na aktualizované stránky českého internetu.
Interval.cz - zpravodajský server
Internet
Američané horečně nakupují - přes Internet!

Zítra začínají vánoce a lidé ve Spojených státech kupují v posledních dnech horečně dárky svým přátelům a rodině - stejně jako ostatní miliardy lidí na planetě.
Někteří Američané ale nakupují jinak - nakupují online přes Internet a nemohou si tento způsob nákupu vynachválit.
Letos se očekává tržba kolem 5 miliard dolatů za obchody uzavřené prostřednictvím Sítě, loni to byla pouhá miliarda. Proč online obchod nabírá v USA takový prudký vzrůst?

Důvodů si můžeme říct hned několik.
V době před vánocemi bývají obvykle obchody všude ve světě naprosto přeplněné a tak zákazníci musí někdy čekat i dlouhé hodiny, než se dostanou k tomu co chtějí, občas se taky stává, že věc, pro kterou dlouhou dobu čekali, byla právě před několika minutami zrovna vyprodána. U nákupů prostřednictvím Internetu se tohle nemůže stát.
Zákazník si sám vybírá dobu, kdy chce zboží nakoupit, není tedy nijak závislý na otevírací době. Nemusí čekat, než se na něj dostane řada, čímž ušetří mnoho času a čas je zvláště v USA ceněn velmi vysoce. Je to rovněž nesrovnatelně levnější - jak je známo, místní hovory jsou v USA narozdíl od nás zdarma a například půlhodinové brouzdání internetovým obchodem nestojí žádné peníze, nehledě na to, že zboží prodávané přes Internet bývá o nějaká ty procenta levnější.

Výhoda virtuálních obchodů je taky ta, že zcela bez problémů si můžete projít nabídky více firem a pohledat tak nejvýhodnější nabídku. Pokud tomu věnujete nějaký čas, tak můžete třeba učetřit i 30 procent z ceny - a zase vás to nic nestojí.

Odborníci považují tento ohromný nárůst internetových obchodů za důkaz, že i široká veřejnost začíná poměrně tomuto mladému médie věnovat více pozornosti a nemají už tak strach například ze zneužití čísla své kreditní karty.

A jak je rozšířené internetové nakupování u nás České republice?
Je na tom celkem slušně, ale většinou zde dominuje prodej knih, kazet a CD-disků a za nimi prodej hardware, software a různých počítačových komponent. Lidé si ještě asi nezvykli, že si můžou koupit skoro cokoli, i když se musí dobře hledat, zkuste třeba najít virtuální obchod, kde najdete například vrtačku ke koupi
Rovněž většina virtuálních obchodů nemá takovou úroveň, jakou by měla mít. Záleží na vedení firmy, jakou budou tomuto novému druhu obchodování přes internet věnovat pozornost a kolik investují na jeho realizaci peněz.
Při troše snahy se dají nalézt virtuální obchody, které vypadají, jako když si je prodávající vytvořil jenom tak pro srandu, nebo aby se mohl chlubit, že je taky online.
Virtuální obchody musí taky něčím zaujmout, třeba vzhledem, protože první dojem hraje tu nejdůležitější roli a měly by nabízet odkaz na nějaký výrobek, kde o něj dozvíte mnohem více podrobností.
Měli bychom být ale toleratní, u nás není internet rozšířen jako v USA a nekteří lidé se taky těžko zbavují myšlenky, že když chtějí něco nakoupit, tak nemusejí ani vycházet z tepla svého domova. To se ale v budoucnu změní.

Několik odkazů na Internetové obchody:
http://vltava.cpress.cz - prodej knih
http://ucho.cpress.cz - prodej CD
http://www.euroshop.cz - prodej HW, SW, Video
http://www.cs21.cz - hardware, software.
http://www.shopping.cz - seznam internetových obchodů, zde doporučuji začít.

Miroslav Kučera
Autor je šéfredaktorem serveru Interval.cz
SOUVISEJÍCÍ STARŠÍ ČLÁNKY:
AutoCont prodává své zboží on-line [22.12.1998]

Interval.cz - zpravodajský server pro Vás - denní aktualizace

| Zpravodajství | Z domova | Ze zahraničí | Počítače | Internet | Jiné servery dnes | Věda a technika | Styl | Kultura | Ostatní témata | Televizní program | Počasí | Archív článků | Napište nám | Tým Intervalu.cz | Reklama u nás | Statistika přístupů | Napsali jste nám |