-- iDnes  

-- Český Amazon  
Český Amazon - nakupujte se slevou!

Advertising Management by IP Netvertising

  Katalog
- přidat/aktualizovat firmu
- hlavní strana
- úvod


Portál

Inzerce zde
Kontakty
O nás
Reference
Napsali o nás
Tiskové zprávy

Neplatiči
Napište nám!
 
Zaregistrujte se
Chcete mít přehled o novinkách na našich serverech? Čekáte na nové informace na našich stránkách? Stačí, když vyplníte formulář a pravidelně vám budeme zasílat vyžádané informace.
Mám zájem o ...
- zaslání aktuálního katalogu
- předplatné dalších vydání
Zavolejte nám!
Nevíte si rady, máte jakýkoliv dotaz? MODRÉ STRÁNKY
jsou tu pro vás!
tel.: (02) 6126 2442
Ikona pro vás!
Pokud vám naše stránky pomohly najít hledanou firmu či informaci, budeme velmi rádi když na nás upozorníte ...!
Počítačové Fórum ´99
Pod záštitou II. ročníku kampaně Březen - měsíc Internetu se uskutečnil ve dnech 15. - 18.3. první ročník veletrhu informačních technologií na internetu Počítačové Fórum '99 Pokud vás zajímá závěrečná zpráva z veletrhu ...
APO
Jako člen Asociace poskytovatelů obsahu sítě internet (http://www.apo.cz) vás srdečně zveme na domovské stránky APO. Stanete se i vy členem APO?
Reklama
Nejen na našich webech WWW STRÁNKY, MODRÉ STRÁNKY a ČESKÝ AMAZON, ale i na zajímavých serverech interSEIF či Unie vydavatelů si u nás můžete objednat reklamu. Seznamte se v případě zájmu s aktualním ceníkem reklamy.

Hledej :
  Tip: klíčová slova pište s diakritikou ...
Nové adresy ~ Aktuálně ~ Víte, že... ~ Články
 
Market & Media & Lifestyle
(Výzkum spotřebního a mediálního chování - TGI)
Kolik čtenářů časopisu X kupuje whisky? Kdy nakupující kosmetiky X sledují televizní vysílání? Který deník čtou nejvíce konzumenti piva X?
Tyto a mnoho dalších otázek zodpovídá rozsáhlý výzkumný projekt MARKET & MEDIA & LIFESTYLE. Reprezentativní vzorek české populace poskytuje informace o svém nákupním chování u více než 200 kategorií výrobků i služeb a 3000 jednotlivých značek, o sledovanosti, poslechovosti a čtenosti médií i o životním stylu.

Proč tento výzkumný projekt ?
Podíváme-li se na náš trh s výzkumnými službami, najdeme zde celou řadu samostatných výzkumů (mediálních, spotřebního chování, životního stylu a dalších). Vzhledem k tomu, že tyto výzkumy jsou realizovány různými firmami, případně jako oddělené výzkumy v rámci firmy jedné, nemůžeme výsledná data vzájemně jednoznačně propojovat. Například ze samostatného mediálního výzkumu zjistíme, že osoby ve věku 20 - 30 let poslouchají rádio X. Z nezávislého výzkumu spotřebního chování můžeme například vyčíst informaci, že osoby opět ve věku 20 - 30 let nakupují značku Y. Z těchto nezávislých výzkumů se však nedozvíme, zda osoby v uvedeném věku zároveň poslouchají rádio X i kupují značku Y, či se jedná o naprosto odlišné skupiny respondentů. Jak asi správně tušíte, pravdivá odpověď, kterou z dosavadních běžných výzkumů nebylo možné získat, bude někde uprostřed. To znamená, že v dané věkové skupině nalezneme zaprvé osoby, které pouze poslouchají rádio X, za druhé osoby, které pouze kupují značku Y, a za třetí osoby, které poslouchají rádio X a zároveň kupují značku Y. A právě poskytnutí těchto chybějících informací na našem výzkumném trhu si klade za cíl výzkum MARKET & MEDIA & LIFESTYLE. Tedy propojení sféry mediální, spotřebního chování a životního stylu a přesné definování jejich jednotlivých průniků.

Projekt u nás a ve světě
V České i Slovenské republice projekt realizuje od roku 1996 společnost MEDIAN s. r. o.. Obdobný typ výzkumu se provádí také v dalších zemích světa, z nichž celá řada včetně České republiky licenčně spolupracuje s britskou výzkumnou společností BMRB, kde tento projekt běží pod značkou TGI (Target Group Index) již téměř třicet let.

Co vypovídají data?
MARKET & MEDIA & LIFESTYLE dává odpověď na tři základní otázky, a to jakou cílovou skupinu zákazníků hledat (dozvíme se z oddílů sociodemografie a spotřební chování), kde ji najít (určuje část média) a jak ji oslovit (lze vyčíst z části životní styl).

Výběr respondentů
Vzorek dotazovaných osob je vybírán náhodným způsobem tak, aby svým složením odpovídal struktuře populace České republiky podle věku, pohlaví, vzdělání, místa bydliště a velikosti sídla. Dotazování v České republice probíhá kontinuálně během celého roku, prostřednictvím vlastní tazatelské sítě MEDIANU, na vzorku 10 000 respondentů ve věku 14 - 79 let. Sběr dat je realizován metodou osobních rozhovorů "face to face" v kombinaci se samostatným vyplněním dotazníků dle jednotných instrukcí.

Dotazník
První část dotazníku - sociodemografie - obsahuje standardní sociodemografické otázky. Ve druhé sekci - média - je mediální chování zjišťováno prostřednictvím sledovanosti televize, poslechovosti rádií, čtenosti tisku (jaká média a jak často). Do této části je zahrnuta také oblast znalosti a využívání internetu, kde je mimo jiné detailně sledována práce a frekvence návštěv jednotlivých WWW adres. Ve třetí, nejobsáhlejší, části - spotřební chování - projekt sleduje spotřebu přes 200 druhů výrobků i služeb a 3000 jednotlivých značek. V závěrečné části - životní styl - respondenti vyjadřují míru souhlasu až nesouhlasu se 700 výroky. Projekt je rozšířen o otázky na oblíbenost vybraných témat v jednotlivých médiích a poskytuje také informace o kulturních a sportovních aktivitách respondentů.
Data jsou získávána z jednoho zdroje (single source), to znamená, že sociodemografická data, data o spotřebním chování, mediální data i údaje o životním stylu pocházejí vždy od jednoho respondenta. Z tohoto důvodu tedy můžeme spolehlivě určovat průniky jednotlivých skupin informací.

Výstupy dat
Pro klienty jsou výsledná data připravena v následujících formách. Elektronická podoba dat pro použití v softwaru (Data Analyzer) je připravena pro klienty, kteří chtějí s daty pracovat samostatně. Tématické studie na zakázku jsou vhodné pro statistické zpracování konkrétní problematiky. Všechny varianty zahrnují klientní servis (tzn. horkou linku, školení, semináře apod.).

Typy analýz
Pomocí softwaru (Data Analyzer) lze vzájemně kombinovat a analyzovat jakékoliv elementární informace, které jsou do projektu zahrnuty.
Při výběru konkrétní cílové skupiny je možné použít logické výrazy ("a zároveň", "nebo", "ale ne") či pracovat s početními příkazy ((, (, ().

Pro koho je projekt určen?
Reálné i potenciální uživatele dat můžeme obecně rozdělit do tří kategorií. První skupinu tvoří výrobci a distributoři, kterým projekt poskytuje data o vlastních i konkurenčních výrobcích a může odhalit nové možnosti proniknutí na trh. Do druhé kategorie patří média. Pro ně jsou určeny informace o vlastních i konkurenčních čtenářích a posluchačích a rovněž další možnosti proniknutí na trh. Do třetí, neméně důležité skupiny, řadíme reklamní a mediální agentury. Ti v projektu naleznou odpověď na otázky důležité k přípravě mediální strategie (tzn. porozumění klientovi a jeho výrobkům či službám, výběr média, určení správné cílové skupiny, podpora kreativních aktivit apod.).
Při přípravě projektu MARKET & MEDIA & LIFESTYLE si realizátoři kladli otázku, zda je český i slovenský trh již zralý na tento typ výzkumu a zda subjektům na našem trhu skutečně chybí určité informace při rozhodování a plánování. Jak lze ale vidět podle počtu prodejů dat, trh je připraven a schopen pracovat s náročnějšími typy výzkumů.

MARKET & MEDIA & LIFESTYLE do budoucna
MARKET & MEDIA & LIFESTYLE je výzkumem kontinuálním. Projekt si klade za cíl pružně reagovat ve spolupráci se stávajícími i potenciálními klienty na nové situace na trhu tak, aby mohl vždy aktuálně poskytovat komplexní informace a zvyšovat pravděpodobnost správného rozhodování v oblasti cíleného marketingu, mediálního plánování a reklamních aktivit.

Výzkum: Market & Media & Lifestyle
Charakteristika: kontinuální výzkum mediální ve spojitosti se spotřebním chováním a životním stylem
Vzorek: minimálně 10 000 respondentů za rok, 14 -79 let, reprezentativní pro ČR, kvótní výběr
Metodologie: face to face v kombinaci se samostatným vyplněním
Realizátor:    
MEDIAN s.r.o.
Strašínská 31
100 00 Praha 10
tel.: 781 10 13, 781 3159
fax: 781 43 11
http://www.median.cz
e-mail: median@median.cz
 
(c)1996-99 Agentura Modré stránky s.r.o.