Invex živě
Zpravodajství
z Invexu 98

Aktualizace:
9. 10. 1998 14:46

Mercedes za cenu škodovky?!
Mercedes za cenu škodovky?!

Hledání na i-živě
Zprávy
Počítače
Internet a sítě
Ekonomika
Ostatní
Tiskové zprávy
Vyhledávání
Zprávy za týden

Invex
Cenová zahrada
Doprovodné akce
Soutěže a ankety
Vystavovatelé
Pavilony
Zastoupené obory
Plán výstaviště
Ceník vstupného

Brno
Příjezd k výstavišti
Kam v Brně večer?
Ubytování v Brně

Invex živě
Reklama na i-živě
Kontakt na redakci

Nové nabídky pro všechny čtenáře

Computer Press
Živě - zpravodajství
Vltava - prodej knih
Ucho - prodej CD
Travel Press
Titulní strana
Computer
Computer Design
Connect!
GEOinfo

9. 10. 1998 0:25 - Počítače
Invex, den čtvrtý: mraky lidí

Jiří Hlavenka: Jsou nepoučitelní, ti návštěvníci. Už zase si vybrali pro návštěvu veletrhu druhý otevírací den (pro veřejnost) místo dne prvního nebo dne posledního. Proč to tak dělají, by zřejmě přesně řekli psychologové - lidé zřejmě mají dojem, že první den "to ještě pořádně nejede" a poslední den "se už pomalu balí"; prostě jim to připadá jakési nespolečenské nebo nevhodné. Ani jedno, ani druhé není pravdou, a letos byl čtvrteční nával umocněný ještě tím, že se jednalo o jediný den, který nebyl na Invexu určeném pro veřejnost dnem prvním nebo dnem posledním (loni byly dva). Mimochodem to ale ukazuje, že slušní návštěvníci Invexu mají ještě pořád určitou obavu z toho, že "přijdou nevhod", že vystavovatelé z nich budou nervózní. Výsledkem je, že přijdou nevhod (všichni naráz) a vystavovatelé jsou z nich nervózní.

Přes mimořádně ohavné počasí tedy na Invexu panovala spokojenost, a to i s tím, že dnes přišli "kvalitní lidi", jak se pozoruhodně vyjádřil jeden vystavovatel. Zatímco ve středu výstaviště obsadila nadržená mládež, ve čtvrtek přišli serióznější návštěvníci. Kdyby bylo takových dnů více…

Vrátím se ještě k ústřednímu tématu letošního veletrhu - a to, zda má smysl, zda se účastnit atd. Hovořil jsem s ředitelem poměrně významné firmy podnikajících v informačních systémech, který uvedl, že měl letos na Invexu asi trojnásobek obchodních kontaktů než loni (což odůvodňoval hlavně tím, že mají lepší produkty atd.), a že by důvod ke spokojenosti byl. Na druhé straně ale pravil: "Invex nás se stánkem, který se zdaleka nerovná okolním gigantům, stál tři milióny Kč. Za to pro mě budou pracovat tři naprosto špičkoví obchodníci s veškerým vybavením celý rok a zvýší naší firmě příjmy o desítky miliónů Kč. Ale protože jsem investoval do Invexu, už na ně nemám. Přitom, pokud zde jsem, musím mít takový stánek, jaký mám. Nemohu jej mít tak velký jako IBM, protože nejsem tak velký jako IBM, dělal bych zbytečného haura a utrhl bych si leda ostudu. A nemohu jej mít tak maličký jako firma (jméno cenzurováno), protože to jsou trpaslíci a okamžitě bych se snížil na jejich úroveň, vlastně bych si udělal antipropagaci. Takže jej mohu mít takový, jaký jej mám, nebo nic. Invex je důležitý, významný a přínosný - řeči o tom, že nemá smysl, nemají smysl. Ale je to moc drahé".

Myslím, že to je velice přesné hodnocení - když si Invex projdete, vidíte, že firmy mají skutečně přesně tak velké expozice, jak to odpovídá jejich významu; a pokud se nějaká neznámá firma chlubí obřím stánkem, vyvolává to pochybovačné pohledy, stejně jako když firma, kterou za velkou považujete, má náhle jen stáneček. Proto to letos absentující firmy řešily tak, jak to řešily - tedy neúčastí, nikoli skromnější expozicí. A proto je to i vážná hrozba pro budoucí ročníky, protože jakmile se domino neúčastí (firmy jsou zde hlavně kvůli tomu, že jejich konkurenti jsou tu taky) rozběhne, dá se těžko zastavit.

Čtvrtý den veletrhu byl večer vyhlášen Křišťálový disk. Na adresu soutěže se pravidelně snáší spousta kritiky, letos se k ní připojili i někteří zástupci firem, kteří jsou v porotě. To je divné - jsem sám přesvědčen, že jsem účastník poroty velmi rozporuplné soutěže, ještě o tom napíšu, ale přesto účastníkem zůstávám, protože… kšeft je kšeft?

Přitom letos stejně jako minimálně i loni nebo předloni nemohu mít k vítězným exponátům (viz seznam níže) prakticky žádnou výtku - jsou to jedny z nejzajímavějších produktů, které se ve světě počítačů a Internetu letos vyskytly. Samozřejmě, mohu jmenovat dalších deset obdobně zajímavých produktů, které cenu nedostaly, což je jeden problém Křišťálového disku. Druhý je ten, že soutěž se tvrdošíjně prezentuje jako soutěž o nejlepší exponáty veletrhu; pokud by to byly kategorie koncipovány jako "Technology highlights", nebo "Nejlepší poměr cena/výkon" atd., rádi bychom se jí zúčastnili. A je mimochodem zajímavé, že letos chybí nejen mezi nominovanými, ale i vyhlášenými produkty jediný program ryze od Microsoftu.

Zde je tedy seznam vítězů:

DIGITÁLNÍ FOTOAPARÁT KODAK DC 260

HP 2 000 C

KONCEPCE RODINNÉ DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE

FIBRE CHANNEL DISKOVÝ SUBSYSTÉM CLARiiON FC 5000

SCENIC MOBILE 800

FAXCHANGE 3.0

NETWARE 5, Z. E. N. WORKS 1. 1.

602 PRO PC STANDARD

ZONER CALLISTO 3 - VEKTOROVÝ GRAFICKÝ EDITOR

PAEGAS INTERNET CALL

KABELOVÝ SYSTÉM VOLITION

KLIENTSKÝ SYSTÉM EXPANDIA BANKY

 
Adobe Graphics a Publishing Collection o 15% levněji!


Optimalizováno pro Microsoft Internet Explorer 4.0

Copyright © Computer press, 1998 
Copyright © Altair, 1998