Titulní stránkaČeská škola
Titulní stránka NovinkySystém výuky a vzděláváníVýuka a vzděláváníVěda a výzkumAlternativyStudentské aktivityFirmy
Titulní stránka


Zpět na titulní stránku

Napište nám

Přečtěte si

 
Krátce o školství

Zájem? Ani náhodou!

Jiří Rohan

Školskému rezortu se dostalo poučné lekce pro zřejmě nemístnou soběstřednost, s níž občas učitelé na svůj rezort nahlížejí a která bývá čas od času účelově podporována i slovními cvičeními politiků o významu vzdělání pro budoucnost. Bilancování prvního půlroku levicového kabinetu, které se v tisku objevilo, by je proto mělo rychle vrátit do reality. Pohledy analytiků, politiků, významných novinářů, ale i výsledky průzkumu agantury STEM shrnuly Lidové noviny 22.ledna 1999.

Pro všechny pracovníky rezortu školství by mělo být varující, že v podstatě celostránkový materiál neobsahoval o školství ani jedinou zmínku. To by možná nebylo nic mimořádného ani překvapivého. Ovšem v materiálu byli jmenováni i jednotliví ministři. V tabulce, v níž byla vyjádřena popularita některých ministrů v letošním lednu a v loňském listopadu, bylo jmenováno ministrů 12. Vedle těchto dvanácti byl ještě v samostatném článku jako ministr s nejhorší pověstí zmiňován ministr David. V kratších vyjádřeních byla charakterizována činnost dalších dvou ministrů (Grégra a Peltráma), v komentářích novinářů bylo vzpomenuto i jmen ministrů Fencla a Císaře. Pokud všechna uváděná jména spočítám, dojdu k číslu 17 ministrů, z nichž sedm bylo představeno i na fotografiích. Ministr školství v tomto souhrnu ovšem chyběl.

Nepoučitelný optimista by mohl tuto skutečnost interpretovat jako výrazně pozitivní. Vždyť ministr školství nebyl označen ani za ministra se špatnou pověstí, ani nebyl jmenován mezi nejméně kompetentními ministry! Pravdou ovšem je, že nebyl jmenován ani mezi těmi, kterých si novináři cení. Prostě někde zmizel, nikdo si na něho ani nevzpomněl. A že by v půlročním bilancování mělo mít své místo i jakési vzdělávání? Nenechte se vysmát, existují přece mnohem důležitější nejen problémy, ale i pseudoproblémy.



Seznam příspěvků:

Prodloužení školní docházky?
Chybějící analýza našeho školství
Žebříčky jako dezinformace?
Škola a obec
Zájem? Ani náhodou!
Radit umíme dobře
Kdy bude snadné dostat se na VŠ?
Jsou učební obory prioritou?
Podporovat gymnázia nebo učiliště?
A se mnou přijde zákon
Státní maturity - ano nebo ne?
Kolik máme počítačů?
Soukromé školy jako za Rakouska
Jména škol
Soukromé školy protestují
Proč (ne)studovat VŠ jen pět let
Jak neumíme česky
Sexuolog ministrem školství?
Kupecké počty dělají problémy
Jednoduchost geniální myšlenky
Hrajeme šachy