Lidské zdroje, zaměstnanci, mzdová a sociální strategie | VÝROČNÍ ZPRÁVA 1995 | O SPT TELECOM, a. s. | Index
Lidské zdroje, zaměstnanci,
mzdová a sociální strategie
Zaměstnanci
Personální politika je alfou a omegou úspěchu při realizaci transformačního a rozvojového programu. Nejde jen o získávání, udržení a přípravu špičkových odborníků. Moderní personalistika se zaměřuje na hybné síly, které mohou pozitivně ovlivnit vztahy mezi zaměstnancem a společností. Motivace zaměstnanců, péče o kariéru každého jednotlivce, tvůrčí pracovní prostředí, podniková loajalita, etický kodex a řada dalších faktorů vytváří stimulující pracovní ovzduší pro úspěšný rozvoj podniku.
Počty zaměstnanců
SPT TELECOM, a. s., věnoval v roce 1995 vytvoření motivujících pracovních, mzdových a sociálních podmínek pro zaměstnance společnosti významnou pozornost.
Celkový počet zaměstnanců k 31. 12. 1995 dosáhl 26 246 a v porovnání s rokem 1994, kdy v SPT TELECOM, a. s., pracovalo 25 544 osob, vzrostl o 702 pracovníků. Čistý roční přírůstek byl o 30 zaměstnanců vyšší než v roce 1994.
Průměrný přepočtený počet zaměstnanců v roce 1995 byl 26 097 osob.
Členění zaměstnanců do základních skupin
Skupina |
1995 |
1994 |
správa |
6 609 |
5 713 |
provoz a údržba telekomunikačních zařízení |
10 393 |
10 448 |
stavebně-montážní činnosti |
2 789 |
2 689 |
výpočetní technika |
497 |
406 |
doprava |
277 |
279 |
ostatní |
5 681 |
6 009 |
Mzdová a sociální politika
V roce 1995 došlo ke zvýšení nominálních příjmů a to ve všech skupinách zaměstnanců.
Mzdová politika, kterou SPT TELECOM, a. s., v roce 1995 uskutečňoval, vytvořila prostor pro potřebnou platovou diferenciaci a přispěla ke stabilizaci zaměstnanců. Průměrný nominální příjem ve výši 10 604 Kč řadí SPT TELECOM, a. s., v rámci České republiky ke společnostem s vyšší mzdovou úrovní, a odpovídá jak dosaženým ekonomickým výsledkům, tak programovým záměrům. Celkovým vylepšením postavení na trhu pracovních sil v České republice společnost usiluje o získání a udržení špičkových odborníků, kteří garantují splnění rozvojových cílů SPT TELECOM, a. s.
Důležitým stabilizačním prvkem je i cílená sociální politika, zejména v oblastech zdravotní péče, stravování, ubytování a rekreace.
Výchova a vzdělávání
Nové podmínky a vysoko stanovené cíle vyžadují nový přístup ke vzdělávání a školení. Tento fakt vedl k nárůstu vzdělávacích aktivit z původních 299 (1994) na 514 v roce 1995. Kursy a krátkodobá školení zahrnovaly především výcvik na obsluhu digitálních ústřednových systémů EWSD a S12 a přenosových systémů vyšších řádů. Z celkového počtu vzdělávacích a školících akcí bylo 36 nových, především rekvalifikačních programů, zaměřených na marketing a obchodní služby.
V rámci postupného rozšiřování digitalizace a přechodu z analogových systémů na digitální byly pro zaměstnance zahájeny rekvalifikační programy v oblasti marketingu a obchodních činností v telekomunikacích s možností složení maturity. Paralelně probíhaly rekvalifikace pro provozní, údržbové a stavebně-montážní činnosti, tedy pro oblasti s tradičně slabším personálním obsazením.
Ve spolupráci se strategickým partnerem byly prověřeny možnosti využití zahraničních výukových programů a příprava nových programů, jejichž součástí by byly stáže a krátkodobé pobyty v provozních jednotkách a výzkumných ústavech v zahraničí. Velká pozornost byla věnována studiu na zahraničních vysokých školách a institutech s obchodním zaměřením, které by umožňovalo získání titulu MBA.
Předchozí | Další
| Index
| O SPT TELECOM, a. s.
| Novinky
| Rodina SPT TELECOM
| Nabídka služeb
| INTERNET služby
| Česká republika
|
SPT TELECOM,
a.s.
Vaše dotazy
a připomínky posílejte, prosím, na: webmaster@spt.cz