Lidské zdroje, zaměstnanci, mzdová a sociální strategie | VÝROČNÍ ZPRÁVA 1995 | O SPT TELECOM, a. s. | Index

Lidské zdroje, zaměstnanci,
mzdová a sociální strategie

Zaměstnanci

Personální politika je alfou a omegou úspěchu při realizaci transformačního a rozvojového programu. Nejde jen o získávání, udržení a přípravu špičkových odborníků. Moderní personalistika se zaměřuje na hybné síly, které mohou pozitivně ovlivnit vztahy mezi zaměstnancem a společností. Motivace zaměstnanců, péče o kariéru každého jednotlivce, tvůrčí pracovní prostředí, podniková loajalita, etický kodex a řada dalších faktorů vytváří stimulující pracovní ovzduší pro úspěšný rozvoj podniku.

Počty zaměstnanců

SPT TELECOM, a. s., věnoval v roce 1995 vytvoření motivujících pracovních, mzdových a sociálních podmínek pro zaměstnance společnosti významnou pozornost.

Celkový počet zaměstnanců k 31. 12. 1995 dosáhl 26 246 a v porovnání s rokem 1994, kdy v SPT TELECOM, a. s., pracovalo 25 544 osob, vzrostl o 702 pracovníků. Čistý roční přírůstek byl o 30 zaměstnanců vyšší než v roce 1994.

Průměrný přepočtený počet zaměstnanců v roce 1995 byl 26 097 osob.

Členění zaměstnanců do základních skupin

Skupina 1995 1994
správa 6 609 5 713
provoz a údržba
telekomunikačních zařízení
10 393 10 448
stavebně-montážní činnosti 2 789 2 689
výpočetní technika 497 406
doprava 277 279
ostatní 5 681 6 009

Mzdová a sociální politika

V roce 1995 došlo ke zvýšení nominálních příjmů a to ve všech skupinách zaměstnanců.
Mzdová politika, kterou SPT TELECOM, a. s., v roce 1995 uskutečňoval, vytvořila prostor pro potřebnou platovou diferenciaci a přispěla ke stabilizaci zaměstnanců. Průměrný nominální příjem ve výši 10 604 Kč řadí SPT TELECOM, a. s., v rámci České republiky ke společnostem s vyšší mzdovou úrovní, a odpovídá jak dosaženým ekonomickým výsledkům, tak programovým záměrům. Celkovým vylepšením postavení na trhu pracovních sil v České republice společnost usiluje o získání a udržení špičkových odborníků, kteří garantují splnění rozvojových cílů SPT TELECOM, a. s.

Důležitým stabilizačním prvkem je i cílená sociální politika, zejména v oblastech zdravotní péče, stravování, ubytování a rekreace.

Výchova a vzdělávání

Nové podmínky a vysoko stanovené cíle vyžadují nový přístup ke vzdělávání a školení. Tento fakt vedl k nárůstu vzdělávacích aktivit z původních 299 (1994) na 514 v roce 1995. Kursy a krátkodobá školení zahrnovaly především výcvik na obsluhu digitálních ústřednových systémů EWSD a S12 a přenosových systémů vyšších řádů. Z celkového počtu vzdělávacích a školících akcí bylo 36 nových, především rekvalifikačních programů, zaměřených na marketing a obchodní služby.

V rámci postupného rozšiřování digitalizace a přechodu z analogových systémů na digitální byly pro zaměstnance zahájeny rekvalifikační programy v oblasti marketingu a obchodních činností v telekomunikacích s možností složení maturity. Paralelně probíhaly rekvalifikace pro provozní, údržbové a stavebně-montážní činnosti, tedy pro oblasti s tradičně slabším personálním obsazením.

Ve spolupráci se strategickým partnerem byly prověřeny možnosti využití zahraničních výukových programů a příprava nových programů, jejichž součástí by byly stáže a krátkodobé pobyty v provozních jednotkách a výzkumných ústavech v zahraničí. Velká pozornost byla věnována studiu na zahraničních vysokých školách a institutech s obchodním zaměřením, které by umožňovalo získání titulu MBA.

Předchozí | Další


| Index | O SPT TELECOM, a. s. | Novinky | Rodina SPT TELECOM | Nabídka služeb | INTERNET služby | Česká republika |


SPT TELECOM, a.s.
Vaše dotazy a připomínky posílejte, prosím, na: webmaster@spt.cz