AntiSpam home

Novinky

Podstata problému

Informace, články

Názory na spamming

Návody - jak se bránit spammingu
 Odhlašování
 Stížnosti
 Filtrace
 Pro správce sítí
 Kudy cesta nevede
 Další odkazy

Diskusní fórum ke spammingu

Černá listina

Další informační zdroje

Navrat (nahoru) Spamming: Návody AntiSpam Home

odhlašování | stížnosti | filtrace | pro správce | co nedělat | odkazy

Stížnosti:

Poměrně účinnou možností jak bojovat proti spammingu je stěžovat si na to, čím se cítíte poškozeni, a to tomu, kdo by mohl být schopen zjednat nápravu. Dostáváte-li spammy od konkrétního spammera, zkuste si stěžovat (samozřejmě slušným způsobem) nejprve přímo u něj (což také může někdy zabrat), a poté u dalších subjektů - nejlépe u Internetového providera, přes kterého je spammer připojen. Vzhledem k existující konkurenci mezi providery je totiž docela pravděpodobné, že dotyčný provider bude aktivně reagovat na stížnosti, v obavě před negativní publicitou která by mu mohla odlákat jeho seriózní zákazníky. Současná historie už zná mnoho případů velkých spammerů, kteří byli postupně odpojování svými providery, přičemž neustálé přestupy a hledání ještě svolných providerů jim značně komplikovaly život i jejich spammerské aktivity.

Rád bych na tomto místě přispěl i jednou osobní zkušeností, která může posloužit i jako ilustrativní příklad - do své poštovní schránky jsem svého času dostával pravidelně každý den spam, který vidíte zde. Nejprve jsem zkusil vrátit tento mail zpět na jeho návratovou adresu (phone@gyral.com], tj. použít nejjednodušší funkci Reply. Zpět jsem dostal další, identický spam - zřejmě tedy byl na druhé straně robot, který automaticky vracel útok. Pak jsem se podrobněji podíval do hlavičky, a zde zjistil že spam je odesílán ze Slovinska, z počítače který je připojen k terminálovému serveru, a tento server je sám připojen do sítě IBM Global Network (vystupující jako Internetový provider). Napsal jsem tedy slušnou stížnost na adresu správce pošty v doméně gyral.com, tedy na adresu postmaster@gyral.com, v ní vyjádřil své přání nedostávat již žádné takovéto spammy, a současně i své odhodlání stěžovat si u jejich providera, sítě IGN. To zabralo, protože od té doby mi zmíněné spammy přestaly chodit.

Jak se ale ke zmíněným informacím dostat? Jak poznat, odkud byl mail skutečně odeslán? Někdy to může být tak umně zamaskováno, že to nepozná nikdo, ale většinou to poznat jde. Je nutné se podívat do hlaviček zprávy, do položek Received. Příklad dešifrování "mého" spammu vidíte na obrázku:

příklad

V každém případě doporučuji konzultovat vše se správcem vaší sítě, který vám může pomoci nejen s odhalováním skutečného původu spammu, ale také s nasazením dalších řešení, která připadají v úvahu.


Víte-li o nějakém řešení či opatření na ochranu proti spammingu, o kterém se zde nezmiňujeme, dejte nám vědět.
infoadmin@antispam.cz