AntiSpam home

Novinky

Podstata problému

Informace, články

Názory na spamming

Návody - jak se bránit spammingu
 Odhlašování
 Stížnosti
 Filtrace
 Pro správce sítí
 Kudy cesta nevede
 Další odkazy

Diskusní fórum ke spammingu

Černá listina

Další informační zdroje

Navrat (nahoru) Spamming: Návody AntiSpam Home

odhlašování | stížnosti | filtrace | co nedělat | odkazy

Filtrace:

Pokud "odhlášení" ani stížnosti nepomohou, a spammy přichází stále, ještě nezoufejte! Ještě není tak zle, aby jste museli skutečně všechny spammy ručně vyhledávat a mazat. Mnoho poštovních klientských programů totiž dokáže zařídit vše potřebné za vás!

Jde o to, že mnoho novějších poštovních klientů podporuje mechanismy pro filtrování a třídění došlé pošty - nejčastěji jde o sadu pravidel, které specifikuje uživatel, a které pak poštovní program provádí sám buď na explicitní povel uživatele, nebo automaticky v předem daných situacích, například při příchodu nové pošty. Zmíněná pravidla mají nejčastěji charakter pokynů typu "obsahuje-li položka xxx řetězec yyy, proveď se zprávou akci zzz". Příkladem konkrétní instance takovéhoto pravidla může být třeba požadavek, aby poštovní program automaticky přesunul zprávu do složky (folderu) NOVAK, pokud v položce FROM (specifikující autora zprávy) obsahuje řetězec jan@novak.cz (například). Pomocí takovýchto pravidel si můžete sami zautomatizovat třídění své došlé pošty i další úkony (automaticky spouštěnou akcí může být třeba i odeslání jiné zprávy, tzv. forward na jinou adresu apod.) Stejně tak je ale možné využít těchto pravidel i pro eliminaci spammů - nechcete-li například dostávat žádné spammy od firmy MRP - Informatics a jejího poštovního robota, zadejte si pravidlo: "obsahuje-li položka (From, nebo Sender) řetězec robot@mrp.cz, zprávu okamžitě smaž". Konkrétní nastavení takovéhoto pravidla u různých poštovních programů samozřejmě vypadá jinak, zde najdete příklady konkrétního nastavení pro Outlook Express a Pegasus Mail.

Uvědomme si ale dobře, co nastavení filtru znamená: že zpráva, identifikovaná jako spam, dorazí až na váš počítač, a teprve tam bude smazána (a vy tedy stále ponesete náklady na její přenos). Některé programy (jako třeba MS Outlook Express) již jdou poněkud dál, a jejich filtry obsahují i možnost nechat smazat příslušnou zprávu ještě na poštovním serveru, tj. před jejím přenesením na váš počítač (při komutovaném připojení k Internetu tedy před jejím stažením po modemu).

V současné době se již objevují také první samostatné programy (utility), zaměřené na boj proti spammům. Jde vesměs o programy, které dále zdokonalují filtrační schopnosti poštovních programů.


Víte-li o nějakém řešení či opatření na ochranu proti spammingu, o kterém se zde nezmiňujeme, dejte nám vědět.
infoadmin@antispam.cz