PRESS CENTRUM

Přidat/aktualizovat adresu
Hlavní katalog

Inzerce zde
Kontakty
O nás
Reference
Napsali o nás
Tiskové zprávy

Neplatiči
Napište nám!
 

 
Zavolejte do klubu!
Pro všechny naše čtenáře jsme připravili novinku v podobě Klubu Modrých a WWW stránek. Společně s téměř 40 partnery získáte členstvím spoustu výhod a slev například při přiipojení na internet, koupi počítače apod. Informace zde...
Zaregistrujte se
Chcete mít přehled o novinkách na našich serverech? Čekáte na nové informace na našich stránkách? Stačí, když vyplníte formulář a pravidelně vám budeme zasílat vyžádané informace.
Mám zájem o ...
- zaslání aktuálního katalogu
- předplatné dalších vydání
Zavolejte nám!
Nevíte si rady, máte jakýkoliv dotaz? WWW STRÁNKY
jsou tu pro vás!
tel.: (02) 6126 2442
Ikona pro Vás!
Pokud vám naše stránky pomohly najít hledanou firmu či informaci, budeme velmi rádi když na nás upozorníte ...!
Počítačové Fórum ´99
Pod záštitou II. ročníku kampaně Březen - měsíc Internetu se uskuteční ve dnech 15. - 18.3. první ročník veletrhu informačních technologií na internetu Počítačové Fórum '99
APO
Jako člen Asociace poskytovatelů obsahu sítě internet (http://www.apo.cz) vás srdečně zveme na domovské stránky APO. Stanete se i vy členem APO?
Reklama
Nejen na našich webech WWW STRÁNKY, MODRÉ STRÁNKY a ČESKÝ AMAZON, ale i na zajímavých serverech interSEIF či Unie vydavatelů si u nás můžete objednat reklamu. Seznamte se v případě zájmu s aktualním ceníkem reklamy.


iDNES Český Amazon


Hledej :
  Tip: klíčová slova pište s diakritikou ...
Nové adresy ~ Aktuálně ~ Víte, že... ~ Články
 
 

Internetová reklama na dobré cestě

V rámci letošního veletrhu INVEX-Computer se konal první z řady diskusních kulatých stolů pod záštitou Asociace poskytovatelů obsahu sítě Internet (APO) na téma internetová reklama. Poměrně zajímavá diskuse a první oficiální setkání se zástupci reklamních agentur pomohlo podle mého názoru najít směr, jakou cestou by se měla společná jednání mezi Asociací reklamních agentur a Asociací poskytovatelů obsahu sítě Internet ubírat. Nejen vydavatele a provozovatele nejnavštěvovanějších serverů, ale i zástupce ostatních médií a všechny naše čtenáře asi zaujme názor obou stran, prezentovaný mediálním ředitelem BBK/TIME Antonínem Hálkem a prezidentem APO Ivem Svěrčinou.

Jaký je současný pohled Vaší agentury na on-line reklamu na internetu? Je cítit nějaký tlak ze strany vašich klientů o tuto formu prezentace a v jakém smyslu? Myslím tím jen jako doplněk reklamních kampaní v klasických médiích nebo také jako samostatné reklamní kampaně.

AH: Podle nás je možné reklamu na internetu rozdělit do dvou samostatných částí. Jednak je to prezentace klienta prostřednictvím samotných webových stránek a druhou je vlastní reklamní kampaň reprezentovaná proužkovou reklamou na nejnavštěvovanějších serverech. Kvalitní a funkční vlastní stránka je však podle nás základní podmínkou pro případné úvahy o reklamní kampani na internetu. Dovedeme si sice představit kampaň, která rozšiřuje klasický mediamix a pouze prezentuje klíčové sdělení (např. Česká pojišťovna - cokoli můžeme, uděláme), ale samo prostředí internetu vyzývá ke kampani vedoucí k návštěvě stránky, tj. prokliknutí banneru nebo jiného odkazu. Co se týče klientů, je zde určitý zájem z jejich strany, ale nedá se hovořit o tlaku, spíše o uvažování na doplnění reklamní kampaně právě o reklamu na internetu.

IS: Myslím, že mnohé reklamní agentury si zatím stále neuvědomují všechny možnosti a potřeby, které specifická reklamní kampaň na internetu nabízí a vyžaduje. Ona zpravidla nestačí jen kvalitní domovská informativní stránka inzerenta, na kterou je možno prokliknout z reklamního banneru. Nutností jsou již specifické stránky toho kterého nabízeného produktu nebo služby s jasně definovanou možností aktivního přístupu klienta. Cesta od upoutávky (reklamy) ke konkrétní možnosti něco objednat, koupit apod. musí být co nejkratší a měla by využívat interaktivity, která je v porovnání s ostatními médii tím nejcennějším v internetové reklamě.

Co brání podle Vašeho názoru reklamním agenturám více využívat reklamy na internetu?

AH: Především to, že podklady pro plánování kampaní jsou zatím v plenkách. Chybí podle mého názoru vstupní data srovnatelná s výzkumy sledovaností atd., jinak řečeno obtížně se odhaduje a plánuje dopad na žádoucí cílové skupiny. Naproti tomu mnohem lépe jsme na tom s post-buy analýzami. Jsme schopni poměrně přesně vyhodnotit kontakty, a to od evidence kontaktů se stránkami, kde máme bannery umístěny, až po vyhodnocení uskutečněných návštěv na domovské stránce, včetně případných realizovaných nákupů, objednávek apod. Právě nemožnost exaktního plánování, ale poměrně přesné post-buy analýzy, přivedly reklamu na internetu zatím k tomu, že klienti objednávají kampaň nikoli jako podrobný rozpis umístěných bannerů, ale určitý finanční objem se stanoveným CPT (za kontakt). Tento postup je srovnatelný s nákupem garantovaného GRP na TV. Pokud u tohoto přirovnání zůstaneme, pak tedy nakupujeme garantované GRP, ale bez možnosti plánování nasazení spotů k jednotlivým pořadům dle cílové skupiny atd.

IS: Tomuto poslednímu tvrzení bych chtěl trochu oponovat. Přesné demografické rozbory návštěvníků jednotlivých serverů zatím skutečně neexistují a teprve se na nich pracuje. To však neznamená, že vůbec neexistuje možnost cílení jednotlivých reklamních kampaní na internetu. Již samotný výběr stránek, kde chci banner umístit, tento problém z velké části řeší. Většina webových serverů je úzce zaměřena a zná své čtenáře z kontaktu, který je na internetu mnohem užší než u tištěných médií. I velké servery pak mají specializované sekce, jejichž návštěvníci jsou bez větších problémů odhadnutelní.

Je podle Vás Asociace reklamních agentur připravena ke spolupráci na této problematice?

AH: Jsem přesvědčen, že ano. Nevím, zda již podnikla konkrétní kroky v této oblasti. Obecně však platí, že zastupuje zájmy sdružených agentur v rozsahu, který samy agentury vyžadují, a problematika internetu je jednou z oblasti přímo si říkající o společný postup.

IS: APO o takovou spolupráci usiluje prakticky od svého založení. Série kulatých stolů zástupců reklamních agentur s poskytovateli obsahu sítě Internet, se zástupci reklamních agentur, kterou APO zahájilo na veletrhu INVEX-Computer a bude v ní pokračovat na veletrhu Media, by měla zmíněnou problematiku vyjasnit a reklamě na Internetu dále prospět.

Díky za rozhovor
-pr-

http://www.apo.cz, http://www.ara.cz

 

(c)1998 Agentura Modré stránky s.r.o.