PVT nabízí elektronický
obchod
Mezi
nejvýznamnější poskytovatele připojení na internet a služeb s tím
souvisejících patří beze sporu akciová společnost Podnik výpočetní techniky se
svým produktem pvt.net. Ovšem nejen připojení patří mezi horké novinky z PVT,
a tak jsme o několik slov požádali pana Pavla Vichteru, manažera obchodu a marketingu
pvt.net.
V oboru IT, jak sám dobře
víte, se nic neutají. Na veletrhu INVEX v říjnu “jedna paní povídala”, že
chystáte pro současné i budoucí uživatele českého internetu významnou novinku
v oblasti e-commerce. Mohou se zájemci o vaše služby v tomto směru podívat již
na nějaký vzorový projekt z vaší dílny?
E-commerce bereme skutečně
vážně, již nyní chystáme služby i pro střední a malé firmy. Firma má již dnes
u nás možnost nabízené produkty efektivně vystavit a propagovat na internetu. My jí
k tomu přidáme prostředek, jak produkty prodat a téměř okamžitě inkasovat peníze.
Nejvhodnějším příkladem vzorového projektu je spolupráce s firmou TH-System,
distributorem výpočetní techniky. Právě probíhají konečné práce na projektu,
který TH-Systemu umožní inkasovat peníze od jeho zákazníků prostřednictvím
internetu a banky IPB. To, co popisuji a co nyní chystáme, se týká aplikací, kdy
spolu obchodují dva obchodníci a mají navázán smluvní vztah. Pro první čtvrtletí
příštího roku chystáme aplikace, kdy firma bude schopna prodávat jednotlivým
zákazníkům a inkasovat peníze z jejich konta.
Jak vidíte současnost a
budoucnost reklamy na českém internetu?
Reklama na Internetu má velikou
budoucnost, která je pevně spojena s rozvojem e-commerce. Problémem reklamy na českém
internetu je prozatím menší skupina uživatelů a samozřejmě od toho se odvíjející
cena, která je zatím stále nízká, ale z obchodního hlediska nezajímavá pro
agentury, které reklamu vyrábí nebo zprostředkovávají. Předpokládám podobný
vývoj jako v ostatních médiích. O reklamu na internetu se začínají zajímat
mediální agentury, které dokáží udělat z tohoto segmentu výnosný obchod. Cena
reklamy se podle mne bude neustále zvyšovat až do té míry, dokud nezačnou být
zajímavé provize z ní, které lákají reklamní agentury. Jakmile se tohoto obchodu
chytí agentury a samozřejmě bude neustále přibývat uživatelů a zájemců z řad
firem, bude na tomto médiu srovnatelný obchod, jako je dnes v médiích jiných. Celá
záležitost má ještě jeden aspekt, a to je podoba reklamy, která je na internetu
zcela odlišná od ostatních médií. Vidím zde velkou příležitost pro agentury se na
její tvorbě opravdu kreativně vybít, protože reklama na internetu je dravá,
agresivní a stále se měnící, jinak nefunguje.
Mnoho vydavatelství dnes
přichází na chuť publikování na internetu. Máte v tvorbě redakčních a
publikačních systémů pro internet také co říci?
Co se týče publikace na
internetu nemáme vyhraněnou potřebu stavět se do role content providera. Naším
cílem je content providerům poskytovat servis, tak aby jim toto živobytí vynášelo.
Naší snahou je také poskytnout uživatelům kvalitní přehled o obsahu internetu.
Samozřejmě nabízíme řešení našim zákazníkům, jak na internetu kvalitně
publikovat. Naše pozice je výrazně na straně služeb a řešení, které lze přes
internet a díky intrenetu poskytovat.
Rád bych od vás slyšel
malou předpověď, co bude podle vás hlavním důvodem nárůstu uživatelů českého
internetu v příštím roce a v jakém měřítku ho ovlivní PVT?
Hlavní důvod nárůstu
uživatelů vidím v dostupnosti média jako takového a v potřebě lidí internet jako
nástroj používat a myslím, že je to i jeden z projevů globalizace celého světa.
Podívejme se na trh. Cena PC a modemů se neustále snižuje, uživatelské poplatky za
internet díky konkurenci klesají. Toto médium se postupně stává přirozenou
součástí naší doby, tak jako dříve rozhlas a televize. Internet má nesporně svoje
výhody, které uživatel ocení. Přes internet mohu komunikovat a přijímat informace
kdy chci já a ne kdy je mi komunikace nebo informace nabízena. Internet je také
efektivní nástroj propagace mých názorů nebo služeb. Mohu je velmi jednoduše
rozšířit do celého světa. Dle mého názoru je nyní již nastartován proces
rozšíření internetu jako média ve stejné míře, jakou má dnes televize. Jsem
přesvědčen, že s rostoucím počtem uživatelů klesne postupně cena připojení na
nulu a lidé budou platit pouze za konkrétní služby. Připojení na internet bude
samozřejmostí.
Děkuji za rozhovor
-pr-
http://www.pvtnet.cz